سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عجایب و خواندنیهای جهان

یکی از بهترین بناهای ساخته شده توسط بشریت، در حدود 2 هزار سال زمان صرف ساخت این مکان شد. جالب است که بدانید هدف از ساخت این دیوار محافظت از چین در برابر حمله مغول ها بود که در نهایت باعث ضعف بیشتر دولت چین شد. گفته شده که اگر قرار باشد چنین بنایی امروزه ساخته شود هزینه آن در حدود 260 میلیارد دلار خواهد بود.  در ساخت دیوار چین امپراطوران مردم را به اجبار به کار می گرفتند که در نهایت باعث کشته شدن افراد بسیار در زمان ساخت دیوار شدند.دیوار چین از عجایب هفت گانه قدیمی به شمار می رود.


 این بنا که در سال 72 بعد از میلاد ساختش آغاز شد جالب ترین ساختمان بنا شده توسط امپراطوری رم است. کولوسئوم در ابتدا به منظور تماشای مسابقات میان حیوان ها ساخته شد و سپس برای نبرد میان گلادیاتورها استفاده شد. این ساختمان عظیم ظرفیت 50 هزار نفر را دارد و هزینه ساخت آن به پول امروزی در حدود 1 میلیارد دلار است.



 این شهر که در نوع خود بی نظیر است در تپه های قرمز رنگ پترا ساخته شده و به عنوان جواهر اردن محسوب می شود. قدمت پترا در حدود 2000 هزار سال تخمین زده شده است و تا سال 1812 از دید جهان غرب مخفی بود. پترا در حال حاضر پربازدید ترین مکان توریستی اردن استو سازمان یونسکو نیز آن را به عنوان یکی از مهم ترین آثار ساخته شده توسط بشریت معرفی کرده است.


 این مخروبه معروف "اینکا" در سال 1911 توسط یک باستان شناس کشف شد. ماچو پیچو که در میان کوه های متعددی قرار دارد در ارتفاع 2430 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این شهر شامل 150 خانه، معبد، انبار و ... است و در اطرافش به اندازه ای زمین کشاورزی دارد که می توان کل جمعیت روستا را به راحتی تامین کرد. هدف از ساخت این مکان ایجاد یک پناهگاه امن برای افراد محلی بوده است اما پس از حمله اسپانیا و ستخیر مناطق این شهر نیز به صورت کامل رها شد.


 تاج محل با ارزش ترین ساختمان ساخته شده در هند است که توسط پنجمین امپراطور مغول به یاد همسر فوت شده اش بنا شد. ساخت این بنا در سال 1642 آغاز شد و 22 سال زمان برد. در عملیات ساخت تاج محل از بیش از 20 هزار کارگر و هزار فیل استفاده شد. گفته شده که امپراطور مغول پس از پایان ساخت این بنا دستور داد تا دست معمار را قطع کنند تا دیگر هیچ وقت بنایی بهتر از این مکان نسازد. هزینه ساخت تاج محل با پول امروزی در حدود 1 میلیارد دلار است.